Čí život je lepší - psa nebo člověka?


,, Myslíš, že vy lidi to máte složitější než my psi" - Mladý německý ovčák se pohodlně usadil vedle svého pána.
,,Myslím si, že ano. O vás, psy, se lidi většinou starají, ale lidi se musí starat jen sami o sebe, hodně často to nejde, a tak na to musíme být dva. V životě je těžké si najít partnera na celý život. To vy psi si očucháte nějakou říjovou fenu a pustíte se do ní hlava nehlava..."
,, A to zase ne.. Třeba mě se líbí ta fenka odnaproti, od sousedů.. Ale tyhle dvě rasy prostě k sobě nejdou.. A nezmění se to..." zaostří do vody ,, Navíc, vy lidi to máte lepší. Vy se oblékate.. Já se cítím blbě, vždyť jsem úplně nahatej..."
,,Mě to nikdy nepřipadlo.."
,, No, tak teď to víš... Hele bere!"
Mladý rybář v gumových holínkách, v pláštěnce a pršáku cukne udicí.. a nic. Ryba se vyvlékla z háčku.. Když naplňuje znovu krmítko, napadne jeho čtyřnohého kamaráda:,, A navíc, vy lidi máte teplé jídlo a máte ho tolik, že ho někdy vyhazujete. Taky si můžete vybrat z různých druhů žvance."
,, No počkej, tobě to jídlo pro psy co Ti dávám nechutná?"
,,Ale jo, jenže je studený.. Někdy mě z něj bolí žaludek a mám z něj větry... "
,, Vždyť Ti konzervy ohřívám?"
,, no to je taky svátek", poškrábe se za uchem a napadne ho zase další myšlenka... ,, Navíc, já si nemám s kým povídat.. Jen se psama, lidi mi vůbec nerozumí..
,, A mě zase nerozumí žádný pes, a s lidma se někdy mluvit nedá..
,, A stejně to vy lidi máte lehčí"
A už zase byli jen rybář a pes. U rybníka se nebe rychle zatáhlo.. Bylo pozdě večer a tak šli oba domů.. Bez úlovku.

Jestli je to pravda, nevím.. Sny si nevybírají.. Tentokrát musel ve snu přemýšlet Milan. Jestli měl někdo lepší názor nebo ne se nedá říct, protože psi neumí mluvit s lidmi a už vůbec ne lidi se psy.


Žádné komentáře:

Okomentovat