Diagnóza: gravidita?

Tu jsem se svým nejmenovaným panem doktorem - veterinářem - jednorázově vyjela do jednoho nejmenovaného kravína. Opět jsme očkovali telátka, opět tam byla k ošetření nějaká s průjmem a kašlem, pomazlila jsem se s kočkou "divokou" a jejími koťátky a pak jsme šli zavádět Metricyklin (antifektivum a antiseptikum pro aplikaci intauterinně, účinná látka chloratetracyklin) kravičkám krátce po otelení pro léčbu infekcí např. po zmetání nebo po těžších porodech nebo také i preventivně.

A tu procházel jiný pan nejmenovaný veterinář a hrozně lamentoval:
"Ženská vy jste snad úplně pitomá. Dřív než něco začnete dělat, přemejšlejte. Vždyť to není normální. V životě jsem větší pičovinu neviděl..." a fůru dalších sprostých slov, co se týče nejnižších stupňů inteligence.
Pan doktor se zrovna rozčiloval nad věcí, která byla (z mého pohledu) lékařského hlediska úplně banální a ta těhotná ošetřovatelka vypadala jako to nejzuboženější tele.

"Pane doktore, ona je ve vysokém stádiu gravidity, ne kretenismu. To už byste si neměl při vaší praxi plést diagnózy." Rýpla jsem si do něj, ač o dvě hlavy menší.

Pan doktor vybuzený v ráži a v domnění, že jsem taky ošetřovatelka, mi chtěl hned jednu vpálit. Ale jak jsem byla o ty dvě hlavy menší, tak se mi to zrovna hodilo při úhybném manévru. Naštěstí se objevil můj nejmenovaný pan doktor:

"Pane kolego, nechejte mi moji praktikantku. Já jsem podepsal smlouvu se školou, že se jí ani nedotknu a to ve všech směrech. Víte jak je to těžké třeba při různých asistencích?"
"Taky v té smlouvě určitě máte, že za ní přebíráte zodpovědnost, tak si ji hlídejte."

Žasla jsem, jak šikovně se mě můj pan nejmenovaný doktor zastal. On je totiž taky výbušňák a hrozně lehce ho můžete naštvat.
Tu zrovna jak jsem jednou odebírala krev kravám a býkovi z jednoho nejmenovaného soukromého chovu. Krev se kravám nejčastěji odebírá z ocasní žíly (vena coccigica). I já jsem jí tak odebírala. To si takhle zvednete ocas skotu tak, abyste viděli ventrální (spodní) stranu ocasu a tam je taková drážka. V té drážce probíhá ta ocasní žíla. Jehlu byste neměli vést kolmo, ale jako by proti proudu (proto ten zvednutý ocas) krve. No ale to se třicetkrát řekne, když sebou ten dobytek včetně doktora háže... To jsem měla problém trefit se aj do té drážky. Nakonec jsem tu krev svým způsobem přece jen odeberala. Ale profesionalita hadra. To veťas pěkně zuřil. To jsem si vyslechla, jak jsem nechopná, že ani odebrat krev neumím...
Jojo,  školní kravičky (na fotce pod článkem) se ani nehly, jak byly zvyklé (to jen Robina sebou mrskala).

Žádné komentáře:

Okomentovat