Eric Cantona

Je to bývalý francouzský fotbalista. Neznám jej jako fotbalistu, ale jako člověka. Já jsem se od něj dozvěděla, že se nejvíce proslavil v Manchestru United. Poznal se taky s Barošem a Čechem, proto znal některá česká slovíčka. Říkal, že už nehraje, ale jen trénuje malé kluky. Ohledně jeho životopisu vás odkážu na Wikipedii a jeho oficiální stránky Ericcantona.com (v angličtině).
Až dnes jsem se dozvěděla, že je to také herec. Ani se nepochlubil.

Jak jsme se potkali? Erica není těžké potkat. Zvlášť když trávíte dovolenou na Thassosu ve Skala Potamias. Je prakticky na každém rohu a je takovou modlou místních. Nejdřív jsme si  s jednou známou Verčou myslely, že to bude nějaký nafoukanec. Ale opak je pravdou.
Jednou jsme šly kolem jeho apartmánů, které pronajímá, a hrozně "nenápadně" jsme po něm pokukovaly. Už jsem psala, že jeho plakáty byly úplně všude? Zrovna u jednoho z nich jsme stály, byl nalepený přímo na plotě naproti bazénu:

Verča: "To není není on..."
Kittanya: "Ale je! Dívaj sa na ten frňák!" a zrovna když jsem si ukazováčkem klepala po nose, se za námi otočil.
Dovtípil se, usmál, a nakonec nás pozval k bazénu. Tam jsme se vycákaly, Verča si s ním pokecala (já až při třetí návštěvě, páč já a angličtina jsme dvě mrtvoly na jednom hřbitově).
 Pozn.: Nemusím svůj ksicht všude vystavovat, proto je moje podobizna začerněná. Takové strašidlo Wink
Na návštěvu k Ericovi jsme chodili společně s jednou bandou Čechů z Karviné. Hrozně si nás oblíbil. Říkával, že kde jsou Češi, tam je sranda. Nejvíce ho uchváitla naše společná zábava. Zatímco místní Řekyně polehávaly na lehátkách, my jsme si hráli s dětma v bazénu. Po vysolení u moře jsme to prostě museli prostřídat, no. Nejvíc se mu líbil náš nápad stoupnout si na okraj zády k bazénu - drželi jsme se za ruce - zatímco první padal a stahoval druhého - ten poslední čekal, až "vlna" dojde až k němu.
Několikrát si nás vyfotil. Jednu fotku má zrovna když nastavoval ruce, že nás shodí, a my zrovna padali. Párkrát jsme se spolu vyčáchali v bazénu, rozdal nám pití a autogramy. I já jsem se nakonec rozkecala anglicky a musím říct, že jsme si rozumněli. Jeho syna jsme učili skákat šipku. Ale vzhledem k tomu, že je to pěkný cvalda, tak se nedal rozpoznat rozdíl mezi jeho placákem a šipkou. Byl opečovávaný tatínkem, ale poslúchal ho na slovo. Jendou se snažil skočit podle mého vzoru alto vzad z můstku, ale to mu Eric zakázal. Prý je to nebezpečné pro toho, kdo to neumí. (Myslím si, že spíš chtěl říct, "kdo na to nemá figuru".)
Také mě zaujalo, jak hezky se choval ke své brigádnici. Občas za ní zaskočil v baru, aby se ona mohla s námi vyčváchat a na chvíli si odpočinout. V celém jeho apartmánu vládl takový typický klid.

Podruhé nám vyrazil dech se svojí manželkou. Ukazoval nám pokoje k pronajmutí a zrovna jeho manželka umývala podlahu a celkově v pokoji uklízela. Vzhledem k tomu, že on sám vysypával popelníky, utíral stoly a uklízel odpadky, jsme věřili i jeho tvrzení, že občas manželce pomáhá.

Tak jsem se dostala k názoru, že ne každý fotbalista je blbec a ne každá celebrita je snob. Eric Cantona je, soudě podle jeho vřelého stisku, přátelský, milý, usměvavý a moc hodný člověk.
Nakonec si dovolím jednu jeho fotku. Musím uznat, že i když jsem na dvoumetrové blonďáky s temně modrýma očima a velkýma rukama, tady to Ericovi opravdu sluší. A i přesto, že se mi nelíbí fousatí chlapi, musím říct, že mu to s těmi dlouhými vlasy a fousy sluší víc.


A tu je slíbený autogram (scan)

2 komentáře:

  1. tak vidím že nejsme jediní kdo na to "erikovi" skočil...pán není vůbec fotbalista, ale majitel toho hotelu,nebo baru,říkej tomu jak chceš... jen využívá podoby se slavným fotbalistou, a asi mu to dost lidí veří a on pravdu neřekne..stačí strávit chvilku na netu a zjistíš jak to je :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za info. Aspoň jsme si zadováděli v bazénu, něco studeného popili a slaného pojedli. Nicméně, příjemný byl a to k dovolené patří.

    OdpovědětVymazat