Hádanka pro veterinární odborníky

Cum cecidoro, suram.

Mám pro vás takovou malou rozcvičku, kolegové....



Tak jsem zi z fleku vyzkoušela diagnostiku psího onemocnění. Samochvála smrdí, ale musím se poplácat po rameni: hned na poprvé mě to napadlo. Pak už jsem se majitelky psíka ptala cíleně, abych vyloučila jiná podobná onemocnění. K dispozici jsem měla jen tyto malučké fotky, tak si to zkuste také jen podle těch fotek.

Anamnéza:
Fena křížence německého ovčáka a pudla, 7 let, chovaná přes den venku, přes noc doma. Denně ve styku s jiným psem, který je zdravý a s kocourem, který je taktéž zdravý. Žádné alergie zatím neměla, chronické potíže také ne. Dobrý výživový stav. Normální krmnou dávku tvoří granule a psí konzervy, občas piškot.

Status presens:
Především na hřbetě a dále na uších a čele se jí tvoří bezsrsté okrsky. Kůže fenu svědí, proto si jí neustále odírá, drbe a okusuje. Kůže je mokvavá, krvavá, chlupy zježené, bez lesku. Srst na nezasažených místech je zdravá, lesklá. Z ran vytéká hnisavý krvavý sekret.
Potravu přijímá normálně, fyziologicky vylučuje. Výkaly i moč jsou normální.
Prvním postiženým místem byly uši, onemocnění se dále rozneslo směrem ke hřbetu, ale nezasáhlo končetiny ani ocas. Má zanícené oči. Nervové příznaky ani křeče nemá, nezvrací, průjem nemá. Nehubne. Tento stav trvá už 3 týdny.

Léčba: antibiotika + další medikament, který by však příliš k diagnóze napověděl. Na léčbu nyní reaguje uzdravováním se.

Diagnóza: Co myslíte, kolegové? Možná odpověď vystavím někde na blogu.

Fotografie a informace k anamnéze poskytla má pokrevní sestra Ťukyna.
_____________________________________________________
Pozn.: Cum cecidoro, suram. = Kdykoli upadnu, vstanu.

2 komentáře:

  1. Ahoj,
    je opravdu nutné psát všude o kopání štíra do hlavy??

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. Pokud je mi známo, o štírovi píšu enem v záhlaví a v odkaze Citáty. Kde jsi na to ještě narazil/a?

    OdpovědětVymazat