Tichého perlička - Kastrace domácího králíka a jiné srandy

Jak divoká varlata má králík bude zveřejněno ve zítřejším článku "Diferenciace kloaky, vývoj rekta a sinus urogenitalis, vývoj zevních pohlavních orgánů". Králík je navíc vybaven drápy, a o to je jeho kastrace napínavější. Jen tak pro srandu králikům sem hodím profesorův příběh do soudku, páč já ještě nemám s kastrací králíka zkušenosti. Ono není kanec jako králík, že. Nebo kocúr, který sa kastruje bez pokrytí semenného provazce. Na konci článku se dočtete o skutečné perle - Jak Ticháč kastroval kozlíka.




Prof. Tichý:
"Ke kastraci králíků je potřeba holínka. Normální holínka, bota. Do toho nacpete krlíka, k tomu potřebujete nějakého pomocníka, který tomu králíkovi bude držet ty zadní nohy, kerý mu koukají z té holínky, že ano. No a vy jako největší chrirurg a operatér tlakem na tu břišní stěnu vytlačíte ta varlata přes ten široký inkvinální kanál do šourku, šmiknete skalpelem, ustřihnete emaskulátorem... A je to... Že jo? Čili ten králík ani neví, že vo to přišel."

Pak nám ještě zdůrazňoval, že skutečně nejsme schopni sami králíka vykastrovat. K tomu je zapotřebí pomocník. Prý "větší hitparáda" je kastrovat kocóra. K tomu sú zapotřebí tři lidi! :-D Pokud jej neuvedeme do celkové anestezie.
(Pan profesor zzřejmě dlúho kocóra nekastroval, páč dnes už se kastrace kocóra provádí zásadně při celkové anestezii, pozn.)

Kozlíci, kteří nejsú určeni pro chov sa kastrují také dobře. Za předpokladu, že se kozlík preventivně naočkuje proti tetanu.

Pan profesor se s námi podělil o osobní zkušenosti s kastrováním kozlíka:
"Kůzle, když má nějakou bolest, tak řve jak děcko. Je to hodně podobné, ano, jako nářek dítěte. Tím pádem to spousta majitelů nerozchodí prosím. To znamená, že jestliže ten majitel si vás pozve jakožto operatéra, abyste provedli kastraci kozlíka, nějakého tříměsíčního, čtyřměsíčního kozlíka, tak dělá se to tak, že ten majitel si chytne kůzle, tedy toho kozla, za zadní nohy, hlavu si dá mezi nohy, tedy mezi kolena, že jo, ty fest stlačí, aby se to kůzle nemohlo hejbat. No a ten operatér během,... Já nevím, deseti vteřin je to vykastrovaný, jo, čili to zvířátko se netrápí nijak, že jo. Ale řve. A tím pádem majitel vidí krev, majitel slyší nářek, majitel omdlí. Což by nebylo tak škoda, jako když se skácí aji s tím kůzletem! Což by taky nebylo na škodu, kdyby to kůzle, čili koza jako obecně druh, nebylo náchylné na tetanovou infekci. To znsamená, vy MUSÍTE, prosímvás a to si zapamatujte, vždycky musíte aplikovat antitetanové sérum. Protože jinak je do týdne po kozy...
... Když se skácí majitel, s kozou teda, že jo, vykastrovanou, koza uteče pochopitelně, majitel zůstane ležet. Koho budete dřív křísit? No toho majitele! Pochopitelně, že jo. Čili koza zahne, vy jí nechytnete, čili neaplikjete antitetanové sérum a ééé... Do týdne je po kozy, na tetanus, na 100%, to vám garantuji. A tím pádem majitel místo toho, aby si sypal popel na hlavu a řekl: "Já za to můžu", že jo, tak za váma příjde a nadá vám a nebo po vás bude chtět náhradu za to, že jste blbě provedli kastraci. Rozumíme si?...
... Já znám případ jednoho majitele, konkrétně se to stalo přímo mně,  ..." -salva smíchu-

"...No když přišel za mnou, abych mu vykastroval kůzle, že jo. Tak to je brnkačka, že jo. To je prkotina. No... Tak jsem to provedl, on omdlel pochopitelně. Já jsem měl lavor s horkou vodou, ruce až potuď - ukazuje až po lokty - ...krvavý, tedy od těch varlat, že jo. Koza utekla, majitel ležel... -na chvíli se zamyslel
...Jako mrtvej. No tak já jsem namočil teda hlav... ehm ruku do toho lavoru s tou krvavou vodou a... -nastavil ruku proti jedné studentce jako když by ji chtěl propleskat, v auditoriu výtlem-
...jsem ho opláchl no... -vřava v posluchárně-
...Von se probral, přišla manželka, viděla manžela na zemi s krvavou hubou, tak omdlela taky!!!" -studenti sa klátí po stolcích-
...Takže jsem ji taky zkřísil stejným způsobem, koza chcípla doopravdy, no a od té doby jsem přestal se svou chirurgickou praxí...

Žádné komentáře:

Okomentovat