Moje malá dvoumetrová chlouba

Toto je můj nejstarší, beznohý, nejpřítulnější, šupinatý miláček - Ferda. Ano, blbé jméno, ale Toník je u hadů hrozně profláknutý.



Prosím nesmějte sa mi, že ho držím jako panna č....a, ale když u nás doma sa ho všici bojí, prý je hodně agresivní a kúsavý ("Hlavně, ať ti neuteče!", "Ty vole, už zdrhá!", "Držte psa, ať ho to nesežere!"). Jenže to ubec nejní pravda, je to můj miláček. Jinak za hlavou někde v oblasti před srdíčkem je vidět zahojená popálenina. Těžká léta začátečníkova.


Po nedávném incidentu jsem lignocel vyměnila za rašelinu s pískem a na to vrstvu štěpek. V sedmi letech mi terarista poradil, že sa tam má dát lignocel a celú dobu nevadil. A teď jsme tam prskla něco "modernějšího". A musím říct, že to vypadá nejen líp, líp sa vyklízí výkaly a dokonce ani vlhkost nedostala příliš na prdel. Měnila jsem to 10. 3. a dodneška to nemá rozrýpané, jak měl vždycky ve zvyku. Loví též pěkně, jako dycky, ale hlavně si nabírá do huby enem kořist, ne hroudu lignocelu. Takže spokojenost na všech frontách.

Když jsem naposled měřila (19. 5. 2012) Ferdovu svlečku, naměřila jsem 216cm. Podle mě je to docela málo, kdybych mohla krmit potkanama, bylo by to lepší, jenže tu sú potkani nedostatkové zboží, tak dostává dvě myši co 14 dní.Všude jinde sú potkani běžně k dostání, jen ne v Zábřehu. A převážet potkana z Boleslavi sa mi fakt nechce. Už sa těším, až ho převezu ke mě domů, až bude nové domů, rodičové mu sice věnovali náležitě královské místo v nově zařízeném pokoji, ale když nejní u mě, nejní to ončo.

8 komentářů:

  1. Kryndy pindy, mít doma takovou užovku musí být pěkný vzrůšo! Jo, to jsem se chtěl zeptat, Ferda škrtí nebo kouše?

    PS: Ty šílenosti co člověk musí luštit když odesílá komentář jsou na zabití :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký macek. Mám k hadům poměrně kladný vztah od doby, co jsem si na nějaké předváděčce na ZŠ mohl podržet hroznýše. Tolik mě překvapilo, že není slizký ale příjemný na omak, že jsem si hady oblíbil. Doma by mi ale žádný takový mazlíček neprošel a myslím, že ani křečci by z něj nebyli nadšení (opačně, předpokládám, by tomu bylo jinak).
    Toš přeji Ferdovi dobrý lov a ať mu chutná. Ovšem vzhledem k tomu, jak žeru já sám a pořád jsem o 40 cm menší, to není ani třeba:)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký mazlík! Sice se s ním nepomazlíš jako s něčím osrstěným, ale má hezký kukuč. Proti hadům nic nemám, ale chovat doma bych je nechtěla, neb je to náročné a taky jsem sentimentální a je mi líto myší a jiné živé stravy.

    OdpovědětVymazat
  4. Já, jakožto velikej začátečník, jsem chtěla hada, a když jsem to oznámila mámě, řekla ať zapomenu. No, já hady miluju, ale nevim co by na něj řekli naše dvě kočky a pes, že. A taky máma, která z nich má dalo by se říci fóbii.
    každopádně Ferda je kus, každá hadice by po něm šla :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pro Lafi: Ferda je škrtič, ale kouše - nejdřív zafixuje kořist kousnutím (nejlépe za krk nebo do hlavy, aby mu neutekla), pak nahodí smyčku a škrtí.
    Pro Janah: Ne, náročné to není. Má spoustuu výhod oproti třeba psovi.
    Pro Slečnu naivní: kočky a pes na něj nemusí nic říkat, maximálně si jej očuchají, když ho budeš mít v ruce. Také máme doma psa (někdy dva), měli jsme i andulku, korelu, želvičky, rybičky a všem bylo dobře.

    OdpovědětVymazat
  6. Vždycky jsem si myslel, že Ferda je jméno pro mravence...

    OdpovědětVymazat
  7. Nebylo by nějaký video z lovu? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tý jo, zvýšil se mi tep...a to je jenom na monitoru :)

    OdpovědětVymazat