Malá zoologická VI

Co já sa všechno v práci nedovím...

Co všechno si ty lidi nevymyslí, aby udělali z prodavača vola.



Ryby nepotřebují vzduchování. 
Jedna paní, co si kdesi kúpila betu bojovnici a tři paví očka, sa divila, že jí po jisté době oka chcíply. 
"A máte tam adekvátní filtraci a vzduchování?"
"Ne, to ryby přece nepotřebují."
"No, tak to je pochopitelné. Ty ryby sa udusily k smrti."
"To se jako udusily, když byly pořád ve vodě?" Přerazila bych klackem teho, kdo jí řekl, že ryby přece nic nepotřebují.

Andulky si pořizujeme proto, aby nezpívaly.
Paní si přišla pro krmení pro andulky. ("Ale musí tam být žlutá andulka.") Našli jsme onen pytlík se žlutou andulkou (krmivo Yo se zhruba čtyřmi druhy semen) a pak jsem jí nabízela, jak se na náš obchod sluší a patří, doplňkové zboží - vitaminové perly na posílení hlasivek (když ono to krmení mělo enem čtyři druhy semen). Paní zavrtěla hlavou, že ne. 
"To kupovat nebudu, protože oni po tom ti parchanti hodně zpívaj." A to jsem ještě ani nevěděla, že ty perly fungují tak moc, že po nich ptáci začnou zpívat. Jasnačka, vitaminy to sú a z části pomáhají, ale že až tak famózně?

Pes nežere maso.
Opět ten můj doplňkový prodej. Nabízela jsem jiné paní sušené maso, jako pamlsek. Zrovna byl tento měsíc  v akci. Paní odmítla s tím, že "náš pes maso nežere". Otázku "a proč kupujete masovú konzervu, co máte v košíku" jsem raději spolkla, zatvářila jsem se jako spořádaný idiot a paní odbyla.

Když sa s rybama jebne o zem, tak chcípnou.
Jak jinak si dovedete vysvětlit, když dvěma paninkám s čistým svědomím prodáte dvě naprosto zdravé závojnatky a za jedenáct minut sa vám paninky vrátí s reklamací? Obě ryby totiž plavaly mrtvé břichem vzhůru. Orel lamentovala ještě dalších deset minut. "Že já jim je prodávala? Dvě krásné zdravé ryby?  Mně se ty ženské hned nezdály."


Ano, svou blbostí jsem si naběhla.
"Máte bioenzym pro želvu?"
"Ano, máme. Tenhle pro terarijní zvířata. Nebo máte vodní želvu?"
"My máme klapavku."
"Tak maximálně Bioenzym A pro sladkovodní a mořská akvária."
"Ten nechceme, my chceme ten, jak je na něm namalovaná želva. Želva vypadá trochu jnak, víte." Jasně, želva má ten velký krunýř a ryby majú ploutve. Děkuji za upozornění.

Krmivo, pamlsky, šampóny a vitamíny pro Yorkshirského teriéra jsou jen ty, kde je nakreslený jorkšír.
Reklamní tahy sú opravdu mocné. K tomu nemám, co dodat. Lidi proboha, přemýšlejte. Že je na obalu namalované nějaké zvířátko, neznamená to, že to není zároveň pro jiné. Že je někde žlutá andulka neznamená, že modré andulce to krmivo dát nesmíte. Informujte se o tom, co by to vaše zvíře mělo žrát a co potřebuje, aby bylo zdravé, vitální a spokojené. A pak si laskavě přečtěte složení výrobku, který mu chcete koupit.
U nás idú na dračku pamlsky od jisté firmy. Sú to také masové kostky ze sušeného kuřecího masa a na obale je vyobrazen jorkšír. Hned vedle visí úplně stejné kousky ze sušeného kuřecího masa, jen jsou to trojúhelníčky a na obale je vyobrazen kokršpaněl. Ty sa ovšem oproti jorkšíráckým tak moc neprodávajú, páč údajně nejsú pro jorkšíry. Kolikrát musím zákazníka hóóódně přemlúvat, aby vyzkúšal něco jiného, co je složením úplně stejné, jen to má jiný obrázek.

Když se had koupe v misce, je nemocný.
Tak tím mi doslova jedna chytrá fuchtle vyrazila dech. Kupovala si potkana na skrmení a jen tak mimochodem sdělila:
"Jo a máte nemocného hada."
"A jak jste na to přišla? Jediným pohledem do terárka?" Jen otočila hlavu k terárku s hroznýšem na pár vteřin.
"Leží v misce..." Pak mlekotala něco o tom, že má parazity a snaží sa je vyplavit nebo co. No větší do nebe bijící hňupovinu jsem teda dlúho neslyšela. Ano, pokud má had třeba roztoče, může se takto chovat. Chovám hady sedmnáctým rokem a troufám si říct, že poznám nemocného hada. Hroznýška jsem měla v ruce před pár hodinami a byl zcela v pořádku. Žádné parazity neměl. Měla jsem ho v ruce, nekoukala jsem jako slečna z metrové vzdálenosti jedním okem. Takhle sa diagnóza nedělá. A to že sa had koupe v misce je ŽÁDOUCÍ, poněvadž sa u teho třeba i napije, lépe sa pak svléká a pokud mu je příliš teplo, tak si zaleze do chladnějšího úkrytu a nebo sa právě chladí ve vodě. Kdyby tam měl bazén, vykoupe sa v bazénu. To jen na vysvětlenú pro laiky. Každý chovanec je originál, některý sa nevykoupe jak je rok dlouhý, ale někteří se koupou celkem pravidelně. Přece vím, co mám v práci za hada, ne? Kdyby sa nám tak hezky koupala krajťula, to bychom byli štěstím bez sebe. Nicméně, co by asi slečna řekla na naši agamu kočinčinskou, která má svůj denní  rituál o půl osmé večer a v devět ráno, kdy sa celá ponoří do velké misky s vodou, vegetuje a vyžívá sa v ráchání. No ta by pak musela být na umření, ne? ☻


5 komentářů:

  1. Upřímnou soustrast!

    Jinak, dle názoru D. to tu máš vcelku v pohodě. I když historky o klientech jsou vždy bezpečnější, než ty o vedení...

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, že jsi se nezeptala jak (a kam) si ten had ty parazity podle ní vyplavuje :-) To její vysvětlení by mne docela zajímalo, skoro stejně jako to kde k tomu přišla :-) A chudáci hadi vodní, ti musejí být nemocní úplně pořád, když z té vody nevylezou... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to, že had často leží v misce, může být jeden z příznaků vnějších parazitů, to je pravda. Nicméně to ani Sybila nemože říct s takovou jistotou jako ta slečna, která sa na něj dívala zhruba z půl metrové vzdálenosti přes sklo terária a to ještě během mžiku. Proto ňa tolik pobavila. Tak se nemoc u terarijních zvířat nestanovuje ani omylem. A zvlášť jí nestanoví někdo, kdo viděl plaza na tak krátkou chvíli a v podstatě prvně. Měla jsem hroznýša ten den před pár hodinama v ruce. A samozřejmě všechna zvířata denně kontrolujeme - při krmení, lovení z akvária, výměně podestýlky, rosení, svlékání, vyčesávání srsti, atd. A já obzvlášť kontroluji terarijní zvířata, protože jsem do nich blázen a utrhlo by mi srdce, kdyby nějaké zvíře bylo nemocné nebo hublo nebo jinak strádalo. A tak moc dobře vím, že že hroznýš mezi šupinami žádné parazity neměl, nemá záchvaty apatie, nedávno sa svléknul a kůže byla v celku jak má být, ani předtím neměl potrhanú svlečku, žere všechno, co mu podstrčíme (o svlecích a krmení hadů si vedeme záznamy), prostě vím, jak se ten had chová a taky za tu dobu, co se o něj staráme ho prostě znám. Prostě se šel namočit do misky a pak se znovu schoval pod kořen, kde má svoje oblíbené místo a odkud, když ho něco zajímá nebo šmejdí po potravě, vylézá ven. Spíš bych potřebovala, kdyby si do misky sem tam lehla krajta. A někdo, kdo si příjde, postojí pár vteřin u terárka nemože prostě stanovit takovou diagnózu.

      Vymazat
    2. No já vím naprosto bezpečně, že naše užovka byla ve vodě každou chvilku a to ji měl veterinář v ruce každý druhý den (protože to byl známý rodičů a byl do hadů blázen, ne proto, že by to potřebovala, nebo proto, že bychom byli tací hypochondři), takže bylo celkem jisté, že ji taky nic není :-) Jenom měla prostě ráda vodu. Je fakt, že vzhledem k tomu že šlo o druh, který žije normálně na tchaj-wanu, tak se asi nebylo moc čemu divit, ale každopádně jsem mnohem častěji viděl hada do vody zalézt kvůli tomu, že se mu v ní líbilo - ať už kvůli vodě samotné, nebo kvůli tomu, že mu bylo poměrně teplo a chtěl se zchladit. Paní je holt lékařský zázrak ;)

      Vymazat
    3. Též mám doma Orthriophise, už 17 let, a měla jsem v péči i jiné užovky. A teď sa asi půl roku starám o hady, o které jsem sa nikdy předtím nestarala (páč na velké škrtiče jsem neměla prostor a rodiče by to tenkrát nepřehlíželi a byla jsem moc hrdá na to, že nemá ani jednu Guttatu a ani jednu korálovku - ty měli přece všichni, že). A tak mám teď širší rozhled než dřív. A vím moc dobře, že některým jedincům sa pobyt v misce vyloženě líbí a někteří jej (i v rámci stejného druhu) nijak zvlášť nevyhledávají. Hrozna sa prostě chtěl namočit v misce (zrovna pár hodin na to, co jsem mu vyměnila vodu a co sa stihla voda v misce od žárovky vyhřát), tak to udělal a pak si zalezl pod kořen. Moje užovky většinou furt ryly čumákem v rašelině nebo v lignocelu, krajta Bohumil z práce sa naopak ráda vyhřívá pod žárovkou a k misce sa ide enem napít. No, v každém případě bych si aj ráda vsadila na to, že slečna má doma dvouapůlmetrového hoznýše a ještě pořád ho krmí potkanama, protože jí je líto mu dát králika nebo morče. I tací lidi k nám chodí. Největší postrach je dycky ten, kdo má doma velkého škrtiče a krmí jenom myšma. To hraničí už i s týráním, podle mňa. Tož asik fták.

      Vymazat