Autor obrazu nalezen!

Je to už nějaká doba, kdy jsem na blogu vyvěsila dotaz (původní odkaz zde), zda někdo nezná autora obrazu, který máme odjakživa doma.



Ten obraz mě fascinoval od malička co si pamatuju. A i dnes ve mě vzbuzuje dobrodružné pocity, jako když sourozenci Pevensovy objevili Skříň, přes kterou prošli do Narnie (C. S. Lewis). Na umění moc nejsu, ale tento obraz nikdy nevyhodím ani neprodám. Nyní už vím něco málo o malíři, jenž obraz namaloval. Ozval se mi totiž jeden ze tří jeho synů.

Jmenoval se Stanislav Krobot a co je úžasné, je to rodák z mého rodného města, Zábřeha na Moravě. Kdo by to byl řekl, že? Narodil se v roce 1915, zemřel v roce 1991, tedy když mi byly asi tři roky. Jeden ze synů vystudoval Uměleckoprůmyslovou školu v Jablonci nad Nisou (to je ten, co sa mi ozval), druhý Školu uměleckých řemesel v Brně, kde také žije a třetí stále žije v Zábřehu, dnes už je v důchodu.
Uvidíme, zda se se mnou bude chtít jeho syn Stanislav se mnou sejít a popovídat si o tatínkovi nebo jen tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat